Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Úvodní stránka > Výběr z dPP >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Městského úřadu Starý Plzenec.

Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje městská rada. Starosta ze zákona vykonává funkci předsedy kmise. Povodňová komise je složena ze zástupců města a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Plzeň nebo Plzeňského kraje.

Sídlem komise je Městský úřad Starý Plzenec. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty města prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.

 

hmtoggle_arrow1Starý Plzenec

 

 

Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:

stav povodňového plánu správního obvodu města,

organizační a technická připravenost, včetně spojení,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,

medializace povodňové problematiky, informování občanů.
 

Vybavení povodňové komise

Zabezpečení vozidel pro činnost Povodňové komise města Starý Plzenec:

Když nastane první stupeň povodňové aktivity, musí být minimálně jeden osobní automobil přistaven ke stanovišti povodňové komise. Při druhémtřetím stupni povodňové aktivity musí být minimálně dva osobní automobily k dispozici povodňové komisi. Použití vozidel musí být v době povodně konzultováno a schváleno povodňovou komisí.

Doporučené vybavení pracoviště Povodňové komise

povodňový plán v off-line verzi na flashdisku

povodňový plán v tištěné verzi

PC s tiskárnou s funkčním připojením k internetové sítí (minimálně s možností odesílat a přijímat elektronickou poštu), záložní zdroj (minimálně notebook s funkční baterií)

ruční diktafon a stolní diktafon pro přepisování zpráv (2 ks),

televizor a DVD rekordér (SW v PC pro nahrávání TV záznamů, záznamů z kamer apod.),

nouzové LED osvětlení pracoviště,

ruční LED akumulátorové osvětlovací prostředky včetně čelových reflektorů,

záložní zdroj elektrické energie alespoň výkonu 4 kW,

mobilní telefony včetně powerbank a mobilních nabíječek,

telefony: pevné linky (2 ks), z toho jeden fax,

kreslící a psací prostředky,

nástěnná mapa města Starý Plzenec,

digitální fotoaparát,

dalekohled,

měřící pásmo 50 m případně laserový metr,

proviantní zabezpečení pro přípravu teplých nápojů a stravy,

záložní oděv a obuv.
 


Úvodní stránka > Výběr z dPP > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_cinnost.htm aktualizována: 15.08.2024, publikována: 23.10.2024