<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost členů povodňové komise > Činnost PK při jednotlivých SPA |
Povodňová komise obce zahajuje činnost při 2. stupni povodňové aktivity, a to zahájením činnosti hlídkové a hlásné povodňové služby. Při 1. stupni povodňové aktivity je činnost zajišťována povodňovým orgánem města. Rozhodným hlásným profilem pro činnost povodňové komise obce je hlásný profil kategorie A Hrádek na Klabavě.
Při dosažení 1. SPA
povodňový orgán města zajistí:
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu a na správce vodních toku.
•Prověření spojení na PK – Dobřív, Mirošov, Kamenný Újezd a PK ORP Rokycany
•Zjištění a sledování předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace
•Zahájení činnost hlídkové služby prostřednictvím Městské policie
•Provádění evidenčních a dokumentačních prací
•Zápisy do povodňové knihy
Vyhlášení 2. a 3. SPA a dalších informace o vývoji povodňové situace zajišťuje povodňová komise obce prostřednictvím obecního bezdrátového rozhlasu, hlídkové služby (pomocí megafonu) a mobilních telefonů.
Při vyhlášení 2. SPA
předseda nebo místopředseda povodňové komise obce zajistí:
•Svolání povodňové komise
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu a na správce vodních toků.
•Prověření spojení na PK – Dobřív, Mirošov, Kamenný Újezd a PK ORP Rokycany a předávání hlášení o vývoji situace
•Zahájení činnosti hlásné služby
•Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace
•Činnost hlídkové služby zejména v kritických místech nebo v místech předpokládaných splachů z polí (v případě kritických přívalových dešťů)
•Kontrola vodního stavu v místě provizorního hrazení náhonu protékajícího podél chatové oblasti U Hřiště. V případě nepříznivého vývoje provedení zahrazení náhonu.
•Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území města (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky, SMS, nebo osobně).
•Uvedení sil a prostředků k zabezpečovacím a záchranným pracím do stavu pohotovosti a Nasazení sil a prostředků dle konkrétní situace. Vyžádání pomoci u právnických a fyzických osob. Vyžádání pomoci u KOPIS HZS.
•Provádění dokumentačních prací. Zapisování do povodňové knihy (zápisy informací, došlých a odchozích telefonátů a rozhodnutí PK).
Při vyhlášení 3. SPA
předseda nebo místopředseda povodňové komise obce zajistí:
•Trvalou službu povodňové komise
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu a na správce vodních toků.
•Prověření spojení na PK – Dobřív, Mirošov, Kamenný Újezd a PK ORP Rokycany a předávání hlášení o vývoji stavu
•Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace
•Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území obce (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky, SMS nebo osobně).
•Zahrazení vtoku u náhonu, popř. kontrola hradících prvků a výše vodního stavu z důvodu přepadu přes toto hrazení. Přijetí dalších opatření k zabránění zatopení nemovitostí níže.
•Příprava osob na evakuaci z ohrožených nemovitostí
•Pokračování v zabezpečovacích, případně záchranných pracích. Nařízení evakuace včetně informování občanů o místech shromáždění a místě přijímacího střediska. Případné vyžádání pomoci u KOPIS HZS.
•Aktivace evakuačních prostor v případě nařízené evakuace nebo v případě negativní srážkové prognózy.
•Provádění dokumentačních prací. Zapisování do povodňové knihy (zápisy informací, příchozích a odchozích telefonátů a rozhodnutí PK).
Soubor: c_vyhlasovani.htm
stránka aktualizována: 26.03.19, publikována: 30.04.19