Základní povinnosti členů povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Důležité stránkyVýběr z dPP > Činnost PK při povodni >

Základní povinnosti členů povodňové komise

Starosta města – předseda PK:

Zodpovídá za zpracování a aktualizaci povodňového plánu města Nýrsko,

rozhoduje o svolání PK,

řídí činnost PK,

organizuje sběr informací o povodňové situaci,

vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,

na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,

rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,

schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,

ověřuje záznamy v povodňové knize,

předává podklady pro zpracování Zprávy o povodni, případně zpracovává jednotlivé kapitoly Zprávy o povodni,

navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).

Místostarosta:

Zastupuje starostu města v případě jeho nepřítomnosti a plní i jeho povinnosti,

organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech obce,

zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),

organizuje evakuaci obyvatelstva,

organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,

vede přehled o evakuovaných osobách,

zpracovává plán přidělení humanitární pomoci a organizují vlastní humanitární pomoc,

komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.

Tajemník městského úřadu:

V době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu apod. a dalších odborných subjektů (statik, dendrolog apod.),

aktivuje pracoviště PK,

udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány a vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,

vyrozumívá sousední obce, ORP, dispečinky podniků Povodí, s.p. a OPIS HZS,

připravuje obsah informací a zpráv pro obecní rozhlas a sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,

provádí výdej a evidenci použití vybavení povodňové komise,

organizuje proviantní zabezpečení PK,

přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení,

zajišťuje podklady pro činnost PK,

koordinuje evidenční a dokumentační práce,

vede centrální evidenci škod na majetku města při povodni a evidenci ostatních škod,

zaznamenává veškeré informace do Povodňové knihy,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Přizvaní pracovníci MÚ v době povodně:

provádějí hlásnou a hlídkovou službu.

předkládají návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu a místopředsedu PK,

vedou přehled o osobách, technice a prostředcích na území města, řídí nasazení techniky města a firem,

ve spolupráci s Územním odborem HZS navrhují nasazení smluvních subjektů IZS při povodni,

navrhují vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),

podílí se dle pokynů místopředsedů komise na evakuaci obyvatel,

ve spolupráci s KSÚS vyhodnocují dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území - navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky, navrhuje evakuační trasy,

spolupracují s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, podnikem vodáren,

organizují odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,

organizují likvidaci uhynulých zvířat,

provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plyno a telekomunikační sítě na území obce,

s Policií ČR koordinují zajištění veřejného pořádku,

při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

Soubor: c_pk_povinnosti.htm


Výběr z dPP > Činnost PK při povodni > Základní povinnosti členů povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka aktualizována: 14.11.2017, publikována: 17.09.2024