<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Úvodní stránka > Výběr z dPP > Činnost a jednání povodňové komise |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Městského úřadu Starý Plzenec.
Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje městská rada. Starosta ze zákona vykonává funkci předsedy kmise. Povodňová komise je složena ze zástupců města a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Plzeň nebo Plzeňského kraje.
Sídlem komise je Městský úřad Starý Plzenec. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty města prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.
seznam členů PK: |
|
správní území: |
558371 Starý Plzenec (mapa) |
adresa: |
MÚ Starý Plzenec, Smetanova 932, Starý Plzenec |
telefon: |
377183655 |
fax: |
377183640 |
e-mail: |
podatelna@staryplzenec.cz starosta@staryplzenec |
web: |
|
S-JTSK: |
-816 405 -1 076 228 |
GPS: |
49.6975N 13.4733E (mapy.cz) |
Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu města,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,
•medializace povodňové problematiky, informování občanů.
Zabezpečení vozidel pro činnost Povodňové komise města Starý Plzenec:
Když nastane první stupeň povodňové aktivity, musí být minimálně jeden osobní automobil přistaven ke stanovišti povodňové komise. Při druhém a třetím stupni povodňové aktivity musí být minimálně dva osobní automobily k dispozici povodňové komisi. Použití vozidel musí být v době povodně konzultováno a schváleno povodňovou komisí.
Doporučené vybavení pracoviště Povodňové komise
•povodňový plán v off-line verzi na flashdisku
•povodňový plán v tištěné verzi
•PC s tiskárnou s funkčním připojením k internetové sítí (minimálně s možností odesílat a přijímat elektronickou poštu), záložní zdroj (minimálně notebook s funkční baterií)
•ruční diktafon a stolní diktafon pro přepisování zpráv (2 ks),
•televizor a DVD rekordér (SW v PC pro nahrávání TV záznamů, záznamů z kamer apod.),
•nouzové LED osvětlení pracoviště,
•ruční LED akumulátorové osvětlovací prostředky včetně čelových reflektorů,
•záložní zdroj elektrické energie alespoň výkonu 4 kW,
•mobilní telefony včetně powerbank a mobilních nabíječek,
•telefony: pevné linky (2 ks), z toho jeden fax,
•kreslící a psací prostředky,
•nástěnná mapa města Starý Plzenec,
•digitální fotoaparát,
•dalekohled,
•měřící pásmo 50 m případně laserový metr,
•proviantní zabezpečení pro přípravu teplých nápojů a stravy,
•záložní oděv a obuv.
stránka c_pk_cinnost.htm aktualizována: 15.08.2024, publikována: 23.10.2024