Povinnosti členů povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise >

Povinnosti členů povodňové komise

Starosta města – předseda PK:

rozhoduje o svolání PK,

řídí činnost PK,

organizuje sběr informací o povodňové situaci,

na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,

vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,

zajišťuje spojení a předávání informací mezi povodňovými komisemi,

organizuje hlídkovou službu,

schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,

koordinuje záznamy v povodňové knize.

navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).

Místostarosta města – místopředseda PK:

zastupuje starostu města v případě jeho nepřítomnosti,

připravuje obsah informací a zpráv pro sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,

organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech.

organizuje evakuaci obyvatelstva,

organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,

vede přehled o evakuovaných osobách,

organizuje humanitární pomoc,

komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.

plní další úkoly uložené předsedou.

Členové povodňové komise:

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK,

podílí se na evakuaci obyvatel,

koordinují nasazení sil a prostředků,

zajišťuji nasazení strojů a vozidel,

navrhují vyžádání nedostupných strojů v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),

provádějí hlásnou a hlídkovou službu,

plní další úkoly uložené předsedou.

Pracovníci města:

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK,

zajišťují nasazení sil a prostředků (osob a techniky), přípravu materiálu k zabezpečovacím pracím u konkrétních objektů,

ve spolupráci s nasazenou jednotkou JSDH instalují protipovodňové zábrany (pytle s pískem, vaky apod.),

podílí se na evakuaci obyvatel,

navrhují vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS).

provádějí hlídkovou službu,

plní další úkoly uložené předsedou.

Zapisovatelé / zapisovatelky:

aktivují pracoviště PK,

zaznamenávají veškeré informace,

zajišťují všeobecné administrativní práce,

plní další úkoly uložené předsedou.
 

Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách, provádějí povodňové zabezpečovací práce správci vodních toků a vlastníci (uživatelé) dotčených objektů podle vlastního posouzení, situace nebo na příkaz povodňové komise města Nýřany.

Jedná se zejména o:

odstraňování překážek z kritických míst vodního toku,

odstraňování ledových celin a ucpání na vodním toku (propustky),

ochrana břehů před působením povodňových průtoků,

opatření proti protržení hrází,

provizorní uzavírání protržených hrází,

instalace protipovodňových zábran,

opatření proti zpětnému vzdutí vody, zejména do kanalizace,

opatření k omezení znečišťování vody.
 

Povodňové záchranné práce zajišťuje povodňový orgán ve spolupráci s ostatními účastníky ochrany před povodněmi, zejména složkami IZS.


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Povinnosti členů povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_povinnosti_clenu.htm aktualizována: 17.02.2022, publikována: 23.10.2024