<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Základní povinnosti členů povodňové komise |
Starosta města – předseda PK:
•zodpovídá za zpracování a aktualizaci povodňového plánu města Starý Plzenec,
•rozhoduje o svolání PK,
•řídí činnost PK,
•organizuje sběr informací o povodňové situaci,
•vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,
•na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,
•rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,
•schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,
•ověřuje záznamy v povodňové knize,
•předává podklady pro zpracování Zprávy o povodni, případně zpracovává jednotlivé kapitoly Zprávy o povodni,
•navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).
Místostarosta:
•zastupuje starostu města v případě jeho nepřítomnosti a plní i jeho povinnosti,
•organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech obce,
•zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),
•organizuje evakuaci obyvatelstva,
•organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,
•vede přehled o evakuovaných osobách,
•zpracovává plán přidělení humanitární pomoci a organizují vlastní humanitární pomoc,
•komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.
Tajemník městského úřadu:
•v době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu apod. a dalších odborných subjektů (statik, dendrolog apod.),
•aktivuje pracoviště PK,
•udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány a vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,
•vyrozumívá sousední obce, ORP, dispečinky podniků Povodí a OPIS HZS,
•připravuje obsah informací a zpráv pro obecní rozhlas a sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,
•provádí výdej a evidenci použití vybavení povodňové komise,
•organizuje proviantní zabezpečení PK,
•přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení,
•zajišťuje podklady pro činnost PK,
•koordinuje evidenční a dokumentační práce,
•vede centrální evidenci škod na majetku města při povodni a evidenci ostatních škod,
•zaznamenává veškeré informace do Povodňové knihy,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
Přizvaní pracovníci MÚ v době povodně:
•provádějí hlásnou a hlídkovou službu,
•předkládají návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu a místopředsedu PK,
•vedou přehled o osobách, technice a prostředcích na území města, řídí nasazení techniky města a firem,
•ve spolupráci s Územním odborem HZS navrhují nasazení smluvních subjektů IZS při povodni,
•navrhují vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),
•podílí se dle pokynů místopředsedů komise na evakuaci obyvatel,
•ve spolupráci s KSÚS vyhodnocují dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území – navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky, navrhuje evakuační trasy,
•spolupracují s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, podnikem vodáren,
•organizují odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,
•organizují likvidaci uhynulých zvířat,
•provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plyno a telekomunikační sítě na území obce,
•s Policií ČR koordinují zajištění veřejného pořádku,
•při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
stránka c_pk_povinnosi.htm aktualizována: 05.10.2022, publikována: 23.10.2024